گفتار درمانی در منزل

گفتار درمانی در منزل

در این بخش از وبلاگ کلینیک سیدی، 15 تکنیک و نکته کاملا کاربردی گفتار درمانی در منزل را آموزش خواهیم داد که اگر والدین کودک، آن ها را استفاده کنند، پیشرفت چشمگیری در روند گفتار درمانی کودک خود مشاهده خواهند کرد. پس حتما تک تک موارد را مطالعه کرده و مثال هایی که برای آموزش ها ارائه کرده ایم را با دفت مطالعه کنید.
02126749556
پاسخ گویی منشی همه روزه از 9 صبح تا 9 شب می باشد

رشد گفتار و زبان برای رشد کلی کودک بسیار مهم است. این پایه و اساس توانایی کودک برای برقراری ارتباط موثر با دیگران و درک و پردازش زبان است.

یک کودک ممکن است از نظر تحصیلی، اجتماعی و عاطفی بدون مهارت های زبانی قوی دچار مشکل شود. گفتار درمانی می تواند به کودک شما کمک کند تا بر چالش های ارتباطی غلبه کند.

به عنوان والدین، شما نقشی حیاتی در کمک به فرزندتان برای رشد مهارت های زبانی قوی ایفا می کنید.

اگر فرزند شما در گفتار درمانی ثبت نام کرده باشد، اقدامات زیادی وجود دارد که می توانید در خانه برای تکمیل درمان انجام دهید و به او کمک کنید تا مهارت های گفتار خود را در خانه بهبود بخشد.

انجام تمرینات گفتار درمانی در منزل با کودک می تواند به طور موثری از رشد زبان او حمایت کند و مهارت های گفتاری و ارتباطی او را بهبود بخشد. در اینجا 15 نکته برای تمرین تمرینات گفتار درمانی در خانه با کودک آورده شده است:

1- از زبان ساده و واضح استفاده کنید

وقتی در خانه با فرزندتان صحبت می کنید، از زبانی واضح و صریح و واژگانی مناسب برای سن کودک استفاده کنید.

فرزندتان را تشویق کنید تا به شما پاسخ دهد و او را به خاطر تلاش‌هایش تحسین کنید.

سعی کنید بیشتر با فرزندتان صحبت کنید تا به او کمک کنید مهارت های زبانی خود را توسعه دهد و توانایی او در برقراری ارتباط موثر را بهبود بخشد.

کودک خود را در معرض کلمات و ایده های جدید قرار دهید و به او اجازه دهید مهارت های زبانی خود را تمرین کند.

درگیر شدن در مکالمه با فرزندتان به او کمک می کند تا دایره لغات خود را گسترش دهد، مهارت های گوش دادن خود را بهبود بخشد و توانایی خود را برای بیان جملات، توسعه دهد.

به عنوان مثال، فرض کنید شما و فرزندتان در حال آماده سازی صبحانه هستید. 

شما می‌توانید این فرصت را برای آموزش استفاده کنید: «نگاه کن، من دو تا تخم‌ مرغ تو تابه می‌شکنم. تو چی می‌خوای برای صبحانه بخوری؟» با استفاده از زبان واضح و ساده‌ای که مناسب سن کودک باشد، به او اجازه دهید در انتخاب غذای خود نقش داشته باشد.

زمانی که کودک شما پاسخ می‌دهد، حتی اگر پاسخ کاملاً دقیق نباشد، او را تحسین کنید: «عالیه که تو هم می‌خوای تخم‌مرغ بخوری! تو خیلی خوب توضیح دادی.» این تحسین به او اعتماد به نفس می‌دهد و او را تشویق می‌کند که بیشتر و بهتر صحبت کند.

گفتار درمانی در منزل

2- به فرزند خود حق انتخاب بدهید

وقتی به فرزندتان حق انتخاب می دهید، به او کمک می کنید تا مهارت های حل مسئله و تصمیم گیری خود را توسعه دهد.

همچنین به او کمک می کنید تا یاد بگیرد که چگونه خواسته های خود را بیان کند و ترجیحات و نیازهای خود را به اشتراک بگذارد.

این انتخاب کودکان را برای اعتماد به نفس بیشتر و تقویت مهارت‌های ارتباطی ترغیب می‌کند زیرا به آن‌ها امکان می‌دهد که بر فرایند یادگیری خود مسلط شوند.

علاوه بر این، انتخاب کردن به کودکان قدرت می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا بر زندگی و تصمیم‌های خود کنترل داشته باشند، که یکی از جنبه‌های مهم رشد کودک است.

به عنوان مثال، فرض کنید شما و فرزندتان در فروشگاه لباس هستید تا برای او لباسی جدید بخرید. به جای اینکه خودتان یک لباس را انتخاب کنید، شما از فرزندتان می‌خواهید که بین دو شلوار یا دو تی‌شرت انتخاب کند. با این کار، کودک شما فرصت پیدا می‌کند تا ترجیحات خود را بیان کرده و یاد بگیرد که چگونه تصمیمات خود را بگیرد.

یا ممکن است در خانه، زمانی که می‌خواهید برای شام چیزی تهیه کنید، از کودک بپرسید: «امشب دوست داری پاستا بخوریم یا پیتزا؟» این اجازه دادن به کودک برای انتخاب، به او کمک می‌کند تا یاد بگیرد چگونه خواسته‌های خود را ابراز کند و نشان می‌دهد که نظرات او ارزشمند هستند.

3- تمرین های گفتار درمانی در منزل را سرگرم کننده کنید

کودکانی که تاخیر در گفتار دارند بیشتر درگیر فعالیت هایی هستند که به نظرشان جالب و لذت بخش است. بازی‌ها و فعالیت‌هایی را که فرزندتان از آن لذت می‌برد، مانند پازل یا نقاشی، در تمرین‌های گفتار درمانی بگنجانید.

فرزندتان را تشویق کنید تا در موقعیت های مختلف نقش آفرینی کند، مانند رفتن به دکتر یا سفارش غذا در رستوران. بازی با کودک به او کمک می کند تا مهارت های ارتباطی خود را به شیوه ای سرگرم کننده و تعاملی تمرین کند.

فرزندتان را تشویق کنید تا خود را از طریق ابزارهای خلاقانه مانند نقاشی یا نوشتن بیان کند تا به او کمک کند مهارت های زبانی خود را توسعه دهد و در عین حال به او اجازه دهید تا خواسته خود را خلاقانه بیان کند.

به فرزندتان برای مشارکت و پیشرفت در تمرینات گفتار درمانی جایزه بدهید. جایزه می تواند یک پذیرایی کوچک یا فعالیتی باشد که آنها از آن لذت می برند.

4- از فرصت های روزمره استفاده کنید

گنجاندن فعالیت های روزمره در گفتار درمانی در منزل برای کمک به رشد مهارت های گفتاری و زبانی کودکان مهم است.

گفتاردرمانگران اغلب توصیه می کنند که والدین بر کمک به کودکان خود در یادگیری برقراری ارتباط با استفاده از فعالیت های روزمره مانند زمان صرف غذا، حمام، یا هنگام بازی با اسباب بازی ها تمرکز کنند.

استفاده از فعالیت‌های روزمره فرصت‌هایی را برای کودکان فراهم می‌کند تا در موقعیت‌های زندگی واقعی تمرین کنند و این تمرین‌ها را معنادارتر و جالب‌تر می‌کند.

فرض کنید وقت ناهار است و شما می‌خواهید کودکتان را در این فرآیند شرکت دهید تا مهارت‌های گفتاری و زبانی‌اش را تقویت کنید.

شما می‌توانید کودک را تشویق کنید تا نام غذاهای مختلف را بگوید و درباره رنگ و شکل آن‌ها صحبت کند.

همچنین می‌توانید از کودک بخواهید که توضیح دهد کدام یک را دوست دارد و چرا. این فرصتی است برای او تا در مورد ترجیحات و احساساتش صحبت کند، که این خود به تقویت مهارت‌های ارتباطی و درک زبانی کمک می‌کند.

5- گفتار درمانی در منزل را به یک فعالیت خانوادگی تبدیل کنید

تمام خانواده را در تمرینات گفتار درمانی شرکت دهید. گفتاردرمانگران اغلب مشارکت خواهر و برادر، پدربزرگ و مادربزرگ یا سایر اعضای خانواده را در فعالیت های گفتار درمانی توصیه می کنند، زیرا به ایجاد یک محیط حمایتی کمک می کند.

زمانی که تمام خانواده درگیر گفتاردرمانی هستند، همه می توانند در مورد اهداف درمانی کودک و نحوه حمایت از آن ها همدل باشند. همراه کردن کل خانواده به اطمینان از ثبات در درمان کودک کمک می کند، که برای پیشرفت بسیار مهم است.

مشارکت خانواده به کودک اجازه می دهد تا مهارت های خود را در محیط های مختلف و با افراد مختلف تمرین کند، که می تواند به افزایش تسلط و اعتماد به نفس او در هنگام استفاده از مهارت ها در موقعیت های واقعی کمک کند. 

همکاری بین اعضای خانواده می تواند به پیشرفت کودک کمک کند، که به ویژه اگر کودک خواهر و برادر داشته باشد، می تواند مفید باشد، زیرا آنها همچنین می توانند در تمرینات درمانی شرکت کنند.

همکاری اعضای خانواده با کودک در گفتار درمانی در منزل

6- پشتکار داشته باشید و ثابت قدم بمانید

تمرینات گفتار درمانی را به طور منظم، در حالت ایده آل روزانه یا چند بار در هفته تمرین کنید.

ثابت ماندن در گفتار درمانی برای کودکان در خانه ضروری است، زیرا به آنها کمک می کند تا حس پیش بینی پذیری و روتین را ایجاد کنند و باعث می شود احساس راحتی و امنیت بیشتری داشته باشند.

سازگاری همچنین به درمانگر این امکان را می دهد که پیشرفت کودک را به طور موثرتری دنبال کند و به آنها این امکان را می دهد که ببینند کودک چگونه به تکنیک ها و مداخلات مختلف در طول زمان پاسخ می دهد.

7- فرزندتان را تشویق کنید که از شما تقلید کند

تشویق فرزندتان به تقلید از شما می تواند به رشد مهارت های گفتاری و زبانی و واژگان او کمک کند.

تقلید به کودکان این امکان را می دهد که با شنیدن آنها توسط یک کودک بزرگسال یا بزرگتر، کلمات، عبارات و صداهای جدید را یاد بگیرند.

همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های گفتاری و زبانی خود را تمرین کنند و سعی کنند آنچه را که می‌شنوند تکرار کنند.

می‌توانید از فرزندتان بخواهید هنگام تولید صداهای گفتاری هدفش از شما تقلید کند تا به بهبود درک و مهارت‌های بیان او کمک کند.

علاوه بر این، تقلید می تواند به رشد مهارت های اجتماعی کمک کند، زیرا کودکان می آموزند که چگونه با مشاهده و تقلید از رفتار اطرافیان خود با دیگران ارتباط برقرار کرده و با آنها تعامل داشته باشند.

به عنوان مثال، فرض کنید که شما در حال خواندن کتابی برای کودکتان هستید. 

شما می‌توانید کلمات یا عبارات کوتاه را به آرامی و با تاکید بخوانید و سپس از کودک بخواهید که آن‌ها را تکرار کند.

به این ترتیب، کودک با تقلید از شما، کلمات و عبارات جدیدی را یاد می‌گیرد و همچنین نحوه صحیح تلفظ آن‌ها را فرا می‌گیرد.

8- از وسایل کمک بصری استفاده کنید

از وسایل کمک بصری، مانند فلش کارت یا تصاویر، برای کمک به کودک خود برای درک تمرین ها و ایجاد ارتباط بین وسایل کمک تصویری و صداها و کلماتی که در حال یادگیری هستند استفاده کنید.

از وسایل کمک بصری می توان برای تقویت معنای کلمات گفتاری استفاده کرد، که می تواند به ویژه برای کودکانی که در حال یادگیری صحبت کردن هستند یا کسانی که در درک زبان مشکل دارند مفید باشد. آنها می توانند به کودکان مبتلا به کمبود توجه یا کسانی که در تمرکز بر درگیر ماندن مشکل دارند کمک کنند.

همچنین می‌توان از آن‌ها برای خلق داستان‌های اجتماعی استفاده کرد، که می‌تواند به کودکان کمک کند موقعیت‌های اجتماعی، توالی وقایع و ترتیب اعمال را درک کرده و هدایت کنند.

از وسایل کمک بصری نیز می توان برای حمایت از کودکان مبتلا به اوتیسم استفاده کرد که ممکن است از ساختار بصری و قابلیت پیش بینی بهره مند شوند.

به عنوان مثال، فرض کنید که می‌خواهید کودکتان کلمات مربوط به میوه‌ها را یاد بگیرد. شما می‌توانید مجموعه‌ای از فلش کارت‌هایی داشته باشید که هر کدام عکسی از یک نوع میوه مانند سیب، موز، یا پرتقال را نشان می‌دهد.

هنگامی که کودک کلمه‌ای را صحیح تلفظ می‌کند، می‌توانید تصویر مربوط به آن کلمه را نشان دهید تا ارتباط بین تصویر و کلمه را درک کند.

این روش به تقویت درک واژگان کمک می‌کند و به کودک امکان می‌دهد تا ارتباط بین کلمات شنیداری و تصاویر را بهتر بفهمد.

وسایل کمک بصری گفتار درمانی در منزل

9- صبور باشید

رشد گفتار و زبان ممکن است کند باشد و پیشرفت ممکن است به زمان و تلاش نیاز داشته باشد.

صبور بودن به کودک این امکان را می دهد که بدون احساس عجله یا فشار، با سرعت خودش پیشرفت کند.

علاوه بر این، کودکان ممکن است با تکالیف یا تمرینات خاصی مشکل داشته باشند و ممکن است برای تسلط بر آنها به زمان و تشویق بیشتری نیاز داشته باشند.

صبور بودن همچنین به ایجاد یک محیط مثبت و حمایتی برای کودک کمک می کند که می تواند برای ایجاد انگیزه و مشارکت در درمان مهم باشد.

کودکانی که احساس فشار یا ناامیدی می کنند، ممکن است کمتر در درمان شرکت کنند یا پیشرفت کنند.

والدین با صبور بودن به کودک نشان می دهند که برایشان ارزش و احترام قائل هستند و پیشرفت آنها مهم است.

علاوه بر این، داشتن صبر و حوصله هنگام کار با کودک به والدین این امکان را می دهد که انعطاف پذیر باشند و درمان را با نیازهای فردی کودک تطبیق دهند، که می تواند به ویژه هنگام کار با کودکان با نیازهای ویژه مهم باشد، زیرا ممکن است به رویکردها یا اصلاحات متفاوتی در درمان نیاز داشته باشند.

10- مشوق و حمایت کننده باشید

کودکان ممکن است مرتکب اشتباه شوند یا برای بیان واضح خود تلاش کنند. 

تشویق و حمایت در هنگام اشتباه کردن کودکان به آنها کمک می کند تا احساس راحتی کنند که دوباره تلاش کنند و آنها را تشویق می کند تا اعتماد به نفس و انگیزه خود را برای ادامه یادگیری ایجاد کنند.

زمانی که کودکان احساس کنند از تلاش‌هایشان قدردانی می‌شود، احتمالاً پاسخ مثبت می‌دهند و بیشتر درگیر یادگیری هستند.

کلمات تشویقی و تقویت مثبت می تواند به کودکان کمک کند تا احساس ارزشمندی و انگیزه برای ادامه کار بر روی مهارت های ارتباطی خود کنند.

11- از تکرار استفاده کنید

تکرار عبارات یا جملاتی که کودک گفته است می تواند به چند روش به تقویت مهارت های ارتباطی او کمک کند.

این می تواند به آنها کمک کند تا دایره لغات خود را با شنیدن دقیق کلمات مورد استفاده در زمینه های مختلف توسعه دهند.

تکرار آنچه کودک گفته است می تواند کودکان را تشویق کند تا خود را واضح تر و با اطمینان بیشتر بیان کنند.

همچنین می تواند به کودکان کمک کند تا راه های مناسب برای شروع و پاسخ به مکالمات را بیاموزند. علاوه بر این، تکرار کلمات و عباراتی که کودک به اشتباه استفاده می کند می تواند به او کمک کند تا کاربرد و دستور زبان صحیح را یاد بگیرد.

اگر کودک کلمه یا عبارتی را نادرست استفاده کند، مثلاً اگر بگوید: «گربه نشسته صندلی» و شما بدانید که کودک دستور زبان را به خوبی استفاده نکرده است، می‌توانید جمله را به درستی تکرار کنید: «بله، گربه روی صندلی نشسته.» این کار به کودک کمک می‌کند تا تفاوت‌ها را شناسایی کند و دستور زبان صحیح را یاد بگیرد.

12- از داستان سرایی استفاده کنید

گنجاندن داستان سرایی در گفتار درمانی در منزل به دلایل متعددی حیاتی است.

قصه گویی می تواند با قرار دادن آنها در معرض طیف گسترده ای از واژگان، دستور زبان و ساختار جمله به رشد مهارت های زبانی کودکان کمک کند. 

همچنین به آنها اجازه می دهد تا مهارت های شنیداری و درک مطلب را تمرین کنند.

داستان سرایی همچنین می تواند به کودکان کمک کند تا یاد بگیرند که چگونه افکار خود را سازماندهی کنند، از زبان توصیفی استفاده کنند و ایده های خود را به طور موثر بیان کنند.

همچنین می تواند تخیل و خلاقیت را تقویت کند و به رشد کلی شناختی کمک کند.

علاوه بر این می تواند به کودکان در درک و ابراز احساسات کمک کند و مهارت های اجتماعی مانند تعامل با دیگران، حل مشکلات و درک دیدگاه های مختلف را آموزش دهد.

می توان از آن برای کمک به کودکان با نیازهای ویژه مانند اوتیسم برای درک بهتر دنیای اطراف و توسعه مهارت های اجتماعی استفاده کرد.

همچنین، داستان سرایی یک فعالیت سرگرم کننده و جذاب است که می تواند به ایجاد پیوند قوی بین والدین و کودک کمک کند و جلسات درمانی را لذت بخش تر کند.

13- تمرین های گوش دادن را استفاده کنید

گوش دادن یکی از اجزای حیاتی ارتباط موثر است. کودکان نه تنها باید بیاموزند که چگونه خواسته خود را ابراز کنند، بلکه باید این را نیز یاد بگیرند که چگونه به طور فعال به دیگران گوش دهند.

با تکرار تمرین های گوش دادن، کودکان می توانند یاد بگیرند که به کلمات و نشانه های غیرکلامی گویندگان توجه کنند و توانایی درک و پاسخ به پیام هایی را که دریافت می کنند، در خود پرورش دهند.

تمرینات گوش دادن می تواند به کودکان کمک کند تا دامنه توجه و تمرکز خود را بهبود بخشند. کودکانی که با گوش دادن مشکل دارند، ممکن است در پیروی از دستورالعمل ها، شرکت در کلاس و درک اطلاعات پیچیده مشکل داشته باشند. 

با انجام تمرین های گوش دادن، کودکان می توانند یاد بگیرند که توجه خود را متمرکز کنند و توانایی پردازش و حفظ اطلاعات را بهبود بخشند.

گوش دادن می تواند به رشد همدلی و آگاهی اجتماعی کودکان کمک کند. 

کودکانی که گوش دادن را تمرین می‌کنند، می‌توانند یاد بگیرند که دیدگاه‌ها و احساسات دیگران را درک کنند، که یکی از جنبه‌های اساسی رشد اجتماعی و عاطفی است.

مهارت های گوش دادن قوی می تواند به آنها کمک کند تا روابط قوی تری ایجاد کنند و به طور موثر تعاملات اجتماعی را هدایت کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید شما به عنوان والدین می‌خواهید به فرزندتان گوش دادن فعال را آموزش دهید.

شما می‌توانید بازی “بازگویی داستان” را انجام دهید. در این بازی، شما یک داستان کوتاه را برای کودک خود تعریف می‌کنید و سپس از او می‌خواهید که جزئیاتی را که به خاطر سپرده بازگو کند.

این فعالیت به کودک کمک می‌کند تا به دقت به داستان گوش دهد و مهارت‌های توجه و حافظه خود را تقویت کند.

14- یک «جعبه ابزار» گفتار درمانی درست کنید

ایجاد یک «جعبه ابزار» گفتار درمانی راهی عالی برای دسترسی فرزندتان به منابع گفتار درمانی از خانه است. این «جعبه ابزار» می‌تواند شامل برنامه‌های گفتار درمانی، بازی‌ها، کتاب‌ها و سایر موادی باشد که فرزندتان می‌تواند برای تمرین مهارت‌های یادگیری خود استفاده کند.

“جعبه ابزار” گفتار درمانی مجموعه‌ای از وسایل و منابع مختلف است که به کودک کمک می‌کند تا در خانه بر روی مهارت‌های گفتاری خود کار کند.

فرض کنید مثل یک جعبه ابزار واقعی که در آن انواع ابزارها برای تعمیرات مختلف وجود دارد، این جعبه ابزار گفتار درمانی هم شامل انواع وسایلی می‌شود که برای بهبود مهارت‌های گفتاری مفید هستند.

مثلاً، در این جعبه می‌توانید برنامه‌های تلفن همراه یا تبلت که بازی‌های آموزشی گفتار درمانی دارند قرار دهید. همچنین می‌توانید کتاب‌هایی با تصاویر جذاب و داستان‌های ساده که تمرین‌های گفتاری را تشویق می‌کنند، اضافه کنید.

علاوه بر این، ممکن است وسایلی مانند فلش کارت‌ها یا بازی‌های تخته‌ای که بر تقویت زبان و واژگان تمرکز دارند نیز در جعبه قرار دهید.

این وسایل به طور مستقیم قابل دسترس هستند و کودک می‌تواند هر زمان که خواست از آن‌ها استفاده کند، که این امر باعث می‌شود تمرین روی مهارت‌های گفتاری برای او جذاب‌تر و آسان‌تر شود. داشتن چنین جعبه‌ای در خانه، به کودک احساس آمادگی و انگیزه بیشتری برای تمرین و یادگیری می‌دهد.

15- با گفتار درمانگر کودک خود صحبت کنید

فرض کنید فرزند شما قبلاً در گفتار درمانی ثبت نام نکرده است و شما در مورد رشد زبان او نگرانی دارید. در این صورت، اولین قدم این است که با گفتار درمانگر خود مشورت کنید.

اگر قبلاً در گفتار درمانی ثبت نام کرده اید، آسیب شناس گفتار-زبان شما می تواند یک برنامه گفتار درمانی سفارشی متناسب با نیازهای خاص فرزند شما ایجاد کند.

گفتار درمانگران اغلب نوشتن اهداف را برای هر جلسه گفتار درمانی توصیه می کنند و اهداف بلندمدت گفتار درمانی را برای تمرین در خانه به شما ارائه می دهند.

در حالی که گفتار درمانی در خانه یک گزینه عالی برای برخی از خانواده ها است، مهم است که به یاد داشته باشید که گفتار درمانی باید همیشه توسط آسیب شناس گفتار زبان (SLP) نظارت شود.

اگر در مورد پیشرفت فرزندتان نگرانی دارید، با یک گفتار درمانگر صحبت کنید که می تواند مشاوره و راهنمایی حرفه ای ارائه دهد.

گفتاردرمانگران می توانند در مورد بهترین ترکیب گفتار درمانی در فعالیت های روزمره کودک شما توصیه و راهنمایی کنند.

آنها همچنین می توانند نکاتی را در مورد کارآمدتر و لذت بخش تر کردن گفتار درمانی در خانه ارائه دهند. گفتاردرمانگران همچنین می توانند منابعی را برای کمک به درک بهتر اختلالات گفتار و استراتژی های درمانی ارائه دهند.

کلینیک سیدی چگونه می تواند به شما کمک کند؟

در کلینیک سیدی، ما احساس می کنیم گفتار درمانی باید یک تجربه مثبت و لذت بخش برای همه افراد درگیر باشد. تیم مجرب ما متشکل از آسیب شناسان گفتار-زبان، روانشناسان و کارشناسان کاردرمانی، به خانواده ها کمک می کند تا پتانسیل کامل فرزندشان را درک کنند.

ما آموزش، منابع و پشتیبانی شخصی ارائه می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که راهنمایی و پشتیبانی لازم برای کار مؤثر با فرزندتان در خانه را دریافت می‌کنید تا به او کمک کند مهارت‌های گفتاری و زبانی خود را بهبود بخشد.

همین امروز با ما تماس بگیرید تا ببینید چگونه خدمات ما می تواند به شما و خانواده شما در موفقیت در گفتار درمانی در منزل کمک کند.

02126749556
تماس با شماره ثابت کلینیک
09054192570
مشاوره رایگان و رزرو شبانه روزی
15 دقیقه مشاوره رایگان از متخصصین کلینیک سیدی دریافت کنید!
کافی است فرم را پر کرده و دکمه درخواست مشاوره را کلیک کنید
سید یحی سیدی، کاردرمانگر ،مدیر و موسس کلینیک سیدی
سید یحیی سیدی

کاردرمانگر ،مدیر و موسس کلینیک توانبخشی سیدی(فردای روشن)، فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران سال ۸۹، با ۱۴ سال سابقه در درمان توانبخشی.

تماس با کلینیک برای رزرو یا دریافت مشاوره رایگان 15 دقیقه ای از متخصصین کلینیک سیدی 02126749556 - 09054192570

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

30 دقیقه مشاوره رایگان
با بهترین کارشناسان کاردرمانی و گفتار درمانی
فارغ التحصیل دانشگاه تهران
کافی است فرم را پر کرده و دکمه درخواست مشاوره را کلیک کنید.